Hjælp til Legion

Diskuter HORDES her.

Redaktør: Mads O

Nightbringer
Pyg Ace

Re: Hjælp til Legion

Indlæg af Nightbringer » tirs apr 26, 2016 2:35 pm

Så faktisk kun warbeast og 2 Forsaken?

Brugeravatar
Duskern
Dragon Father
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Duskern » tirs apr 26, 2016 3:03 pm

Legionnaires er et rigtig godt tarpit da de kan være svære at slå ihjel på den tur de bruger mini feat. Det meste infanteri skal charge dem for at kunne skade dem når de er ARM 22, hvilket giver dem deres bonus fra set defence så de er DEF 14 og derved svære at ramme. De har vengeance hvis du dræber nogen af dem, hvilket virkelig får dem til at lave rigtig meget arbejde. Jeg kan rigtig godt lide deres UA da Farilor kan lave nogen vilde charges med CMA eller bare tæske infanteri. Deres banner giver dem mage static, hvilket kan være et ret fint forsvar mod spells. Jeg tror ikke jeg ville spille med Legionnaires uden UA personligt, men det er nok også pga de passer så godt ind i den liste jeg spiller dem i :)
Martin Jacobsen

Billede

Nightbringer
Pyg Ace

Indlæg af Nightbringer » tirs apr 26, 2016 6:59 pm

Er enig i at katejnen gør med for dem, men han koster også 3 point for ham Alene. Plus de kommer stadig op på Arm 18 med defensive line og Dragons blood.

Derfor tror jeg at det ender med at blive
eThargus
Scythean
Scythean
Seraph
Forsaken
Shredder
Shredder
Max enhed Legionnaires.
Alt i alt 38 point.

Er der nogle der har prøvet at tage en Neraph med? Tænker på at den auto hit angreb må være meget rart under feat, ved godt det kræver at man slår på det samme som da man havde sin aktivering, men det kan ende med at blive mange str+pow 16 auto hits man får ind, fra en warbeast til 7 point.

Brugeravatar
Duskern
Dragon Father

Indlæg af Duskern » ons apr 27, 2016 8:17 am

Hvis du tager deres UA får du Iron Zeal, en officer med MAT 7 som er POW 10 weapon master. Han kan slå pisse hårdt med CMA og han kan lave to angreb hvis han slår noget ihjel pga cleave. Udover det får hele enheden set defence og mage static. Det synes jeg personligt ikke er noget man skal rynke på næsen ad :D

Jeg synes du ser ud til at mangle lidt fury management. Jeg er glad for at have en shepherd med til min seraph. Den smider ofte slip stream og booster attack og/eller damage rolls på noget den kan skyde, så den ender ofte red hot. Så er det rart at kunne fjerne det hele.
Martin Jacobsen

Billede

Brugeravatar
Egern
Lich Lord
Geografisk sted: Århus - Danmark

Indlæg af Egern » ons apr 27, 2016 10:23 am

Pot >> Shredder...

Vil helt sikkert tage en Pot med når du har Legionnaires...
Du kan snildt få adskillige Shredders for de samme points.
Har malet Trollbloods, Mercenaries, Legion og Retribution - se mit forsøg her

Brugeravatar
Duskern
Dragon Father

Indlæg af Duskern » ons apr 27, 2016 12:24 pm

Nightbringer skrev: Er der nogle der har prøvet at tage en Neraph med? Tænker på at den auto hit angreb må være meget rart under feat, ved godt det kræver at man slår på det samme som da man havde sin aktivering, men det kan ende med at blive mange str+pow 16 auto hits man får ind, fra en warbeast til 7 point.
POW 16 er ikke super vildt. I den her liste er ens heavies vigtigste opgave at smadre høj ARM og med manifest destiny rammer de stort set alt hvad der har høj ARM automatisk. Det er mindre vigtigt at ramme automatisk når man har manifest destiny end at kunne give en masse tæsk. Det er der scytheans kommer ind i billedet. Jeg tror umiddelbart ikke at en neraph giver så meget mening her, men det er selvfølgelig bare min holdning :)
Egern skrev:Pot >> Shredder...

Vil helt sikkert tage en Pot med når du har Legionnaires...
Du kan snildt få adskillige Shredders for de samme points.
Hvad Egern skriver er helt spot on. Jeg har faktisk ingen shredder med i min liste, så jeg ofrer nogle dudes hvis jeg har brug for en i tur 1 eller 2. Ellers venter jeg bare til jeg har mistet nogle Legionnaires. Det er meget typisk at den laver en lesser i turen fra tur 2 og frem.

Regner man rent i corpse tokens fra acolytes får du 2 shredders for de 3 point en max enhed spawning vessel koster :)
Martin Jacobsen

Billede

Nightbringer
Pyg Ace

Indlæg af Nightbringer » ons apr 27, 2016 3:17 pm

Kan sagtens se hvad i mener, bruger i nogensinde en potte med 4 grunts eller er der altid 6?
Må man forresten flytte den med Slipstrea?`

Omkring Neraph så er det kun jo kun 1 mindre end Scythean og med den Animus så har den næste reach, derfor tænker jeg det er udemærke beast i forhold til point.

Kan ikke rigtigt få hæren til at gå op hvis jeg skal udskifte de 2 shredders, da det ikke er nok i forhold til UA til Legioneers og en full potte, og må indrømme at de 2 shredders virker stadig ret sjovt at have med fra starten. ellers skal det være en fuld potte og en Shepard.

Besvar