Hjælp til Legion

Diskuter HORDES her.

Redaktør: Mads O

Nightbringer
Pyg Ace

Hjælp til Legion

Indlæg af Nightbringer » lør apr 23, 2016 12:19 pm

Hej alle kloge mennesker her på Battlegroup.
Håber i kan hjælpe mig. Nu har jeg efterhånden spillet hordes i et par år.
Men synes stadig at Legion drilller mig, de er kendte som warbeast factionen men synes generelt jeg får mere ud af deres units og soloer frem for deres beast.
Jeg spiller mest mod Skorn og Circle og en gennemgående udfordring er at ramme med mine warbeast.
Jeg bruger for det meste en blanding af Scythean, Angelius og Seraph.
Nogle gange støtte af en soldier eller bolt thrower.

Jegkkan rigtig godt lide Scythean især pga dens bloodbath problemet er bare igen at det er rigtig sjældent den rammer uden at brænde sig igen sin FURY utroligt hurtigt.
Det samme gør sig gældende ved de andre beast og i modsætning til andre factioner så samler legion ikke på support unit eller soloer der hjælper med buff eller ekstra movement.
Derfor vil jeg gerne høre hvordan i andre her på Battlegroup får legion til at blive så farlige som de virker til at skulle være.
Det er nu ikke forbi jeg taber alle mine kampe men har svært ved at se hvad det er der skulle gøre legion beast så særlige, og ja jeg ved Mk 3 er på vej men vil stadig gerne høre om jeres erfaring

Hulk86
Mechanithrall
Geografisk sted: Hjortshøj 8530

Re: Hjælp til Legion

Indlæg af Hulk86 » lør apr 23, 2016 4:42 pm

Hej jeg er næsten selv lige startet på Legion, jeg har kun spillet Lylyth2 og Absylonia2 vilket har fungeret meget godt, selv om at jeg selv mangler der sidste finesse i mit spil. Hvilke casters spiller du med? Og hvordan ser listerne ud?
Jeg har selv spiller Trolde og Skorne og jeg syntes allerede at Legion har en meget støre toolbox, og nogle flere taktiske muligheder. Så som long range shooting eller charges, samt noget godt suport.
Bjarke

Nightbringer
Pyg Ace

Indlæg af Nightbringer » søn apr 24, 2016 10:02 am

Jeg har selv kigget på Absylonia2 og synes hende Conferred rage hjælper på netop det jeg oplever er udfordringen med Legion.
Normalt står valget mellem Thagrosh, både prime og Epic eller prime Vayl.
Normalt er mit første valg Vayl da hun har en god række support evner, men jeg er i de sidste mange spil blevet fanget af at komme foran men så tabe på assassination da hun alt for nemt går i stykker eller blot bliver fanget i nærkamp hun ikke kan slippe væk fra.
I starten spillede jeg meget med Prime Thagrosh og han er også ganske effektiv men jeg har fået et par nye modstandere og set et skift over til højere defense og det har Thagrosh svært ved at gøre noget ordenligt ved.

En hær kunne f.eks være.
Thagrosh, Prophet of Everblight (AoA Tier 2)
Harrier
Nephilim Soldier
Shredder
Scythean
Seraph
Blighted Ogrun Warmongers (Leader and 2 Grunts)
Blighted Ogrun Warspears (Leader and 2 Grunts)
Warspear Chieftan
The Forsaken
Warmonger War Chief

Eller som den så ud i går

Vayl, Disciple of Everblight
Nephilim Soldier
Shredder
Shredder
Angelius
Scythean
Blighted Nyss Swordsmen (Leader and 9 Grunts)
Blighted Nyss Shepherd
Spell Martyr (1)
Succubus
The Forsaken

Bom
Brute Thrall

Indlæg af Bom » søn apr 24, 2016 11:29 pm

Abby2 kunne være rigtig god at spille noget mere med, hun hjælper både med at få dine beasts til at ramme bedre, gør dem hurtigere og med featen får dem til at slå hårdere.

Generelt skal du dog ikke bruge særligt mange enheder med hende, hun gør meget for sin battlegroup, men stort set intet for units.

Hvis du spiller imod Circle og Skorne kan pVayl dog også være virkeligt god, både pga. Incite, men i lige så høj grad Rampager så du kan få fjendes beasts tættere på (og med ryggen til, for effektivt +2 mat)

Igen, pVayl bruger traditionelt kun en enkelt enhed, typisk hex hunters eller Raptors, resten er heavies og ofte en Seraph.

Brugeravatar
Duskern
Dragon Father
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Duskern » man apr 25, 2016 9:50 am

Jeg spiller eVayl og eThagrosh for tiden, så jeg ville nok spille eThagrosh mod det meste Skorne og Circle. Min liste er:

Thagrosh, the Messiah - WB: +3
- Scythean - PC: 9
- Scythean - PC: 9
- Seraph - PC: 8
- Raek - PC: 4
- Naga Nightlurker - PC: 5

Blighted Nyss Shepherd - PC: 1
The Forsaken - PC: 2
The Forsaken - PC: 2
Feralgeist - PC: 1

Blighted Nyss Legionnaires - Leader & 9 Grunts: 6
- Captain Farilor & Standard - Farilor & Standard 3
Spawning Vessel - Vessel & 6 Grunts: 3

Listen er ret hurtig med Slipstream og slår hårdt og rammer godt med Manifest Destiny. Jeg har også kun taget en enkelt enhed med her i form af Legionnaires (samt spawning vessel for lidt mere attrition). De er ganske fine med eThagrosh pga han har Dragons Blood (+2 ARM). Med Dragrons Blood, Defensive Line og Set Defence kommer de op på DEF 14 mod charges og ARM 18. Yderligere har deres UA Iron Zeal som mini feat for yderligere +4 ARM i en tur. Thagrosh går heller ikke helt så nemt i stykker som pVayl.
Martin Jacobsen

Billede

Nightbringer
Pyg Ace

Indlæg af Nightbringer » man apr 25, 2016 12:30 pm

Jeg har selv brugt Legionnaires samme med eThagrosh og haft en mellemgod fornøjelse ud af det generalt synes jeg at Legionnaires kan have lidt svært ved at ramme men til prisen er det heldigvis ikke så slemt.

En anden ting jeg har lagt mærke til i mange legoin lister er de 2 forsaken, normalt har jeg kun en med men er det virkelig så godt med 2?
Hvordan bruger du Raek og Naga?

Brugeravatar
Egern
Lich Lord
Geografisk sted: Århus - Danmark

Indlæg af Egern » man apr 25, 2016 12:50 pm

Naga er hovedsaligt for at få adgang til Blessed / magic weapon.

Raek kan være rigtig frustrerende at håndtere med dens def 16 (tenacity) og med eThaggy's buff kan den være rigtig fin til at fjerne nogle gode soloer... Og så kan den stå hvor det passer den med jump og feat og være rigtig træls :)
Har malet Trollbloods, Mercenaries, Legion og Retribution - se mit forsøg her

Brugeravatar
Duskern
Dragon Father
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Duskern » man apr 25, 2016 3:17 pm

Nightbringer skrev:Jeg har selv brugt Legionnaires samme med eThagrosh og haft en mellemgod fornøjelse ud af det generalt synes jeg at Legionnaires kan have lidt svært ved at ramme men til prisen er det heldigvis ikke så slemt.

En anden ting jeg har lagt mærke til i mange legoin lister er de 2 forsaken, normalt har jeg kun en med men er det virkelig så godt med 2?
Hvordan bruger du Raek og Naga?
Legionnaires rammer ganske fint når man bruger CMA :) Jeg synes de plejer at virke godt i den her liste pga man kan buffe dem lidt. Jeg har valgt at tage to forsakens med pga de er rigtig god fury management, men samtidig kan fungere til at fjerne infanteri, og så gør det heller ikke noget at de er abominations :)

Som Egern skriver, så er Naga primært med for dens animus Wraith Bane. Den laver ikke så meget andet end at smide Wraith Bane og så lægge et POW 12 skud efter noget. Ofte fisker den efter et crit på sit skud så den kan lægge lidt skade på noget living.

Mht Raek, så er Egern igen spot nok :D Den er fornuftig til at slå infanteri ihjel da den har mange angreb og den er rigtig god under Manifest Destiny. Den er super sej til at hoppe ind og levere et boosted headbutt på en model er er svær at ramme også. Det er også ofte brugt at smide Tenacity på den og så bruge den som en blocker der kan være super svær at få has på.
Martin Jacobsen

Billede

Nightbringer
Pyg Ace

Indlæg af Nightbringer » man apr 25, 2016 9:00 pm

Kan godt se meningen med Reak men havde lidt gemt dem til eAbsylonia
da jeg forstiller mig at de vil være sjove med conferred rage og hendes feat.
Sidder og arbejder på en hær, kan Legion næres godt holde deres del uden Attachment?
Men indtil kigger jeg på følgende
eThargus
Scythean
Scythean
Seraph
Forsaken
Forsaken
Det giver i alt 30, nogle forslag til de sidste 8?
Vi spiller normalt 38.

Hilsen Morten

Brugeravatar
Egern
Lich Lord

Indlæg af Egern » tirs apr 26, 2016 9:50 am

Du kunne jo droppe en forsaken og tage legionnaires + pot?
Hvis du ikke har pot vil jeg nok bruge 2 points på en Shredder ihvertfald.

Du kunne jo også bare tage 4 shredders... de er ret nifte med eThags... De kan løbe 16" og så med feat advance endnu 8" og tage et fuldt boosted angreb med Manifist Destiny... Sådan 4 angreb kan godt afslutte spillet hvis modstanderen ikke passer på ... 24,5" er langt ;)

Nightbringer
Pyg Ace

Indlæg af Nightbringer » tirs apr 26, 2016 10:31 am

Ja har normalt brugt eThargus med Shredder spam.
Nu er 2 Forsaken en af de få ting jeg ikke har prøvet endnu så overvejet det.
. Der er 8 point tilbage så kan sagtens tage en fuld enhed legionærer og en lille potte eller Shredder.
Normalt synes jeg at Shredders virker bedst hvis der er 2 eller 3.
så kunne droppe en Forsaken og få en Shredder mere

Brugeravatar
Egern
Lich Lord

Indlæg af Egern » tirs apr 26, 2016 11:34 am

En enkelt Shredder er stirt set altid det værd bare for Tenacity...
Både som forsvar til din 'lock og dine bæster...

Men hvis du har din pot med så har du jo adgang til tenacity når det skal bruges

Brugeravatar
Mads O
The Ravenous
Geografisk sted: Århus N

Indlæg af Mads O » tirs apr 26, 2016 12:00 pm

Jeg vil også stemme i med koret, og ganske mod alles forventning støtte op om valget af Legionnaires.
De fylder på bordet og kan være flere steder på én gang. Noget som dine bæster har lidt svært ved, hvis de også skal udnyttes til fulde.

På den anden side, så tiltaler ideen om 2 Shredders og en Raek mig. Så hvis du har modellerne og synes det ville være sjovt, så tag endelig dem! Det går sikkert helt galt når de skal holdes under kontrol. Men kontrol er vel ikke det der er meningen med Shredders? :)

P.S: Har du husket eThagrosh's Warbeast points? Eller har jeg overset noget?
IRL: Mads Ole Gaardsted
Mads O skrev: Det har jeg aldrig sagt.

Nightbringer
Pyg Ace

Indlæg af Nightbringer » tirs apr 26, 2016 12:04 pm

Jeg har det hele så modeller er ikke noget problem. Men tidligere fik jeg skrevet forkert.
Vi spiller normalt 35 point og hvilket giver mig 38 point med eThargus.

Brugeravatar
Mads O
The Ravenous
Geografisk sted: Århus N

Indlæg af Mads O » tirs apr 26, 2016 12:13 pm

Så stemmer jeg for 4 Shredders! Det er slet ikke så dumt som det måske umiddelbart kan virke. Hvis de frenzier, så frenzier de modstanderens rækker, så det er ikke dit problem. Hvis de dør, så er det forhåbentlig ikke hele din battleplan der falder fra hinanden.
Og ved at have så mange af dem, så undgår du at din modstander gør hvad man ofte gør, nemlig skyder Shredders indtil du ikke længere har adgang til den irriterende Tenacity.
Plus, du har flere warbeasts end du har Warbeast Points, hvilket jeg altid har ment var et succeskriterie i sig selv for en liste. Så det kan jeg ikke se som meget anden end en win-win.
IRL: Mads Ole Gaardsted
Mads O skrev: Det har jeg aldrig sagt.

Besvar