Hjælp til Glacier King liste (Trollbloods)

Diskuter HORDES her.

Redaktør: Mads O

Besvar
Spiky Norman
Mechanithrall
Geografisk sted: Aarhus

Hjælp til Glacier King liste (Trollbloods)

Indlæg af Spiky Norman » søn nov 22, 2015 6:34 pm

Da jeg savner at spille figurspil med Nixon og Grønlykke, har jeg overvejet at hoppe på PP-toget igen. I den forbindelse har jeg kigget på Gators, Cephalyx og nu Trollbloods.
Det jeg godt kan lide ved WM/H er store robotter/monstre, og derfor er det også det fokus jeg har ift. at se om man kunne finde en liste, som var både konkurrencedygtig og indeholdt de gode PP-modeller af heavy warjack/warbeasts.

Jeg har tidligere haft en Karchev hær, som ikke var særlig konkurrencedygtig, og jeg vil ikke gå ud og bruge så mange penge som det koster at købe en WM/H hær uden at den rent faktisk har en rimelig chance for at gøre det godt i en lokal turnering. Dog er jeg villig til at ofre lidt konkurrencedygtighed for at få de fede modeller med, så måske en liste der ligger omkring de 7-10 på en 10-point skala med 10 som de bedste.

Det der har tiltrukket mig til Trollbloods er den nye Glacier King. Jeg synes det er en af PPs bedste modeller til dato.
Så jeg vil gerne spørge efter råd til at opbygge en liste omkring Glacier King. Jeg har selv lavet noget "research" og er kommet frem til dette bud på en 35 og 50pts liste:
Hoarluk Doomshaper, Rage of Dhunia
* Troll Axer
* Glacier King
* Rök
Krielstone Bearer and 3 Stone Scribes
* Krielstone Stone Scribe Elder
Troll Whelps
35pts

Hoarluk Doomshaper, Rage of Dhunia
* Troll Axer
* Glacier King
* Rök
* Mulg the Ancient
Krielstone Bearer and 3 Stone Scribes
* Krielstone Stone Scribe Elder
Janissa Stonetide
Troll Whelps
50pts
Hvad er jeres tanker om ovenstående? Er det værd at have Krielstone med? Janissa? Er Doomshaper den rette caster?
Jeg er åben for skifte det meste ud undtagen Glacier King, men som sagt vil jeg gerne have en god portion heavies med.

Så hvis i skulle lave en relativ konkurrencedygtig liste med Glacier King og med fokus på heavy beasts, hvordan ville den så se ud?
"It is every citizen's final duty to go into the tanks and become one with all the people." - Chairman Sheng-Ji Yang, 'Essays on Mind and Matter'.

Brugeravatar
Nixon
Battlegroup Far
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hjælp til Glacier King liste (Trollbloods)

Indlæg af Nixon » søn nov 22, 2015 8:20 pm

Som en trold ud af en æske. Fedt hvis du er klar på noget PP spil igen.
Jeg ved ikke så meget om troldene lige nu. Umiddelbart tænker jeg dog at du skal kunne håndtere at du bliver udflankeret med så få modeller.
Og så skal du måske også tænke over en sekundær liste hvis du vil spille turnering. I Aarhus er hygge turneringer hårdt arbejde.

Besvar