Legion anno 2015

Diskuter HORDES her.

Redaktør: Mads O

Brugeravatar
Grønlykke
Dragon Father

Re: Legion anno 2015

Indlæg af Grønlykke » søn aug 16, 2015 3:32 pm

Jeg ved åbenbart heller ikke noget :D For hvordan dælen kommer man op på 300 bokse?

Brugeravatar
spinnd
Dragon Father
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af spinnd » søn aug 16, 2015 3:39 pm

Sad netop med samme tanke.
Hvis ikke her på Battlegroup, hvor kan man så blive dus med BOS, RAW og alt det der er kompetitivt?

Kiggede Weddings semifinale ved Iron Moot, hvor han kører sejren hjem, på overblik, überness og rutine, med en liste der umiddelbart ikke er fjern fra det jeg ville stille.
FAD: exSkorne - Retribution - exCryx - exLegion - Pirater på vej
PaintFAD: Ovenstående plus Legion, Trollblood, Khador, Cygnar, CSM og Tyranid.

Brugeravatar
Nixon
Battlegroup Far
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Nixon » søn aug 16, 2015 3:44 pm

Tror nogle gange man kommer til at ligge for meget vægt på lister. Lister er bestemt vigtige, men som Wedding beviser er skill og viden mindst lige så vigtigt.
WM har en tendens til at give den spiller der ved mest en fordel og netop derfor kan nogle spillere være tilbøjelige til ikke at dele deres viden her.
Der er for få indsigtsfulde tråde på BG og det er en skam, for det ville kunne hjælpe mange af os til at blive bedre.

SørenJacobsen
Bane Thrall
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af SørenJacobsen » søn aug 16, 2015 3:55 pm

Grønlykke skrev:Jeg ved åbenbart heller ikke noget :D For hvordan dælen kommer man op på 300 bokse?
Det er ikke helt 300, men med 11 Light trolde i Calandra theme listen. (4 Slags, 3 Storms, 3 Pyre og en Winter). Der er også en sten. Det er vist ikke helt 300, men det er deroppe af.

Eller Fist of Halaak ala. David Potts:

Xerxis1
Archidon
Cataphract Cetrati (max)
Cataphract Incindiarii (min)
Cataphract Arcuarii (min)
Tyrant Commander & Standard Bearer

Archidon + 30 Cataphracts + Ty Commander og Xerxis. 249 bokse i infanteri. 24 på flyveøglen, og Xerxis har 18 eller 20 bokse (?). Så på den gode side af 285 bokse.

Nu skal jeg ikke kloge mig I hvad Wedding vinder på... Men hans Issyria liste er efter min optik også en ARM skew med Imperatus (der er sammenlignelig med en Colossals i overlevelsesevne) og Hyperion.

Brugeravatar
Grønlykke
Dragon Father

Indlæg af Grønlykke » søn aug 16, 2015 5:41 pm

Ondt! :D Hvis det ikke var fordi man skulle male alt det guld-krimskrams :roll:

Brugeravatar
Bronx
Bane Knight
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Bronx » søn aug 16, 2015 6:19 pm

Ja det var/er fedt der lige kom nogle legion folk på banen. Så "brick" skal jeg holde mig fra, check. Kan se at selvom legion ikke lige er "brick hær", så klarer den sig udmærket på turneringsplan alligevel

Nixon skrev:Tror nogle gange man kommer til at ligge for meget vægt på lister. Lister er bestemt vigtige, men som Wedding beviser er skill og viden mindst lige så vigtigt.
WM har en tendens til at give den spiller der ved mest en fordel og netop derfor kan nogle spillere være tilbøjelige til ikke at dele deres viden her.
Der er for få indsigtsfulde tråde på BG og det er en skam, for det ville kunne hjælpe mange af os til at blive bedre.
Tror det er ret generelt for disse spil. Ham der kender sin egen hær og modstanderens bedst, vil som udgangspunkt stå stærkest. Med alle de her kedelige Tier lister, er det blevet endnu nemmere at pege folk i en retning af "hvad de skal spille"
Jeg søgte egentligt heller ikke lister, men mere overall legion input/råd og det er bestemt positivt at vi lige får vendt hvad legion hæren kan og ikke kan :)

Brugeravatar
Grønlykke
Dragon Father

Indlæg af Grønlykke » man aug 17, 2015 7:15 am

Jeg vil stadig sige - som det også nævnes - at du godt kan spiller en grad af brick eller i hvert fald god attrition med Thagrosh1 - 3-4 heavy beast, Spiny growth og warspears+ua

Brugeravatar
Bronx
Bane Knight
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Bronx » man aug 17, 2015 10:03 pm

Yes yes. Jeg må prøve mig lidt frem. Kan rigtig godt li at spille Thagrosh, så vil lege lidt videre med hans liste. Stadigvæk rart at vide, at man som legion spiller "generelt" ikke skal forsøge "attrition". Skal dog lige vende mig til at spille med få modeller mod mange ;)

Besvar