Legion anno 2015

Diskuter HORDES her.

Redaktør: Mads O

Brugeravatar
Bronx
Bane Knight
Geografisk sted: Århus

Legion anno 2015

Indlæg af Bronx » fre aug 14, 2015 8:45 pm

Hej BG

Jeg har været væk fra warmahordes i pænt langt tid og forsøger nu at lave et lille comback. Jeg har spillet ret meget cryx før i tiden, men hæren begyndte simpelthen at kede mig med dens "brug det samme inf og stop det ned i halsen på modstanderen" taktik, især fordi jeg altid har været fan af "store" ting (læs: jack/beasts), så jeg har gjort noget semi-drastisk.
Jeg har solgt min store cryx hær og anskaffet mig en lige så stor Legion hær. Valget faldte på dem, da jeg kunne læse mig frem til, at de rent faktisk var rigtig glade for beast-heavy lister og så er det nok det tætteste jeg kommer på "Tyranider" :)

Jeg har ret godt styr på spillet for har somsagt spillet en del warmachine, men jeg har faktisk kun spillet 1-2 spil Hordes og det var i mkI, så Hordes virker ret nyt for mig.
Har luret en del battlereports, men jeg vil nu alligevel lige forhøre mig lidt i DK omkring hæren. Er helt med på, at de pga Shepherds og Forsaken kan køre rigtig mange beast og nogle endda går så vidt at kalde deres inf for "middelmådig", men det virker alligevel ofte således i batreps, at de har problemer med at dominere pladen pga de få men store modeller. Er der nogen der er enige eller uenige i dette?

I mkI var legion næsten tåbeligt gode men syntes de virker markant mere afdæmpet i mkII. De går for at være rigtig gode til at fjerne infanteri, men jeg syntes egentligt kun det er pga lylyth2. Ravagore rammer max èn hvis modstanderen tænker sig lidt om. Seraph bliver charget efter dens første salve som i øvrigt ikke rammer specielt godt og at få aiming bonus på den virker håbløst. Så har de nogle flamers (typhon, carni og zuriel) men med SP8, skal man alligevel ret tæt på og sikkert også booste de fleste attack rolls.
Der er dog en del fornuftige skyde inf, Raptors, striders, Deathstalkers, men det er så også det. Så har jeg overset noget eller er de lidt "overvurderet" på det punkt ?

Hvis i har nogle allround gode råd til Legion, så er i mere end velkommen til at smide dem også, tak :)

Brugeravatar
Nixon
Battlegroup Far
Geografisk sted: Aarhus

Re: Legion anno 2015

Indlæg af Nixon » fre aug 14, 2015 11:39 pm

Velkommen tilbage!
Jeg spiller en del mod grønlykke og hans Legion. Det jeg synes gør dem svære at håndtere er kombinationen af beasts med høj ARM og enheder og soloer med stealth.
Synes egentligt ikke de mangler fylde på bordet, de fleste legion beasts æder nemt en jack.

Men mon ikke der er et par Legion spillere herinde der kan give dig mere indsigtfulde råd?

Brugeravatar
Grønlykke
Dragon Father

Indlæg af Grønlykke » lør aug 15, 2015 3:53 pm

Jeg spiller i øjeblikket to lister og de er temmelig ens og kan klart optimeres, men jeg ikke gider at male så mange dukker... og de er ganske udmærkede og spiller meget forskelligt.

Thagrosh
Carnivean
Scythean
Ravagore
Shredder
Naga
Deathstalker
Deathstalker
Striders + ua
Shepherd
Forsaken
Forsaken

Epic Lylyth
Angelius
Scythean
Ravagore
Shredder
Shredder
Naga
Deathstalker
Deathstalker
Striders + ua
Shepherd
Forsaken
Forsaken

Som Nixon skriver - Høj arm + høj def. og stealth. Der er masser af ting der kan tage sig af af inf. i de to lister.
Jeg bruger mine striders som skjold, spredt godt ud over bordet. Shepherden kan administrere et beast fx ravagore langt væk fra warlocken og på den måde sprede hæren ud.
Jeg plejer at have mine deathstalkers til at løbe ned langs en fløj og om i modstanders bagland - det er ikke altid de slår deres point ihjel, men de presser altid min modstander og gør bordet meget mindre for ham.

SørenJacobsen
Bane Thrall
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af SørenJacobsen » lør aug 15, 2015 4:58 pm

Læs om Sacral Vaults, Croak Raiders, Vayl2's theme list, Zuriels animus, Angels og Hex Hunters.

Primær Legion casters atm er: Vayl1 + 2, Lylyth2, Thags2 og Abby2, vil jeg mene.

Brugeravatar
Pino
Bane Knight
Geografisk sted: Skæring ved Aarhus

Indlæg af Pino » lør aug 15, 2015 5:28 pm

SørenJacobsen skrev:Læs om Sacral Vaults, Croak Raiders, Vayl2's theme list, Zuriels animus, Angels og Hex Hunters.

Primær Legion casters atm er: Vayl1 + 2, Lylyth2, Thags2 og Abby2, vil jeg mene.
Kortfattet, men rigtigt!

Brugeravatar
Bronx
Bane Knight
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Bronx » søn aug 16, 2015 1:17 am

Tak Nico :)

Sjovt, jeg har altid opfattet legion som "glasscanons" og ikke just ting med høj ARM. 18 Arm er ret standard, men det er selvfølgelig uden buffs.
Har kun lige spillet 1-2 spil med en Thagrosh liste og ja, deres beasts kan nakke jacks, men får en jack et charge på beasts, så er de mindste lige så døde.

Min Thagrosh liste har været:

Thargrosh
- Typhon
- Carnivean
- Scythean
- Naga
- Shredder
Max Warspears + ua
Anyssa
2x Shepherds.

Da jeg er sprit ny til Hordes, tænkte jeg det var en god ide at spille med dual shepherds så jeg ikke sejler for meget med fury. Jeg overvejer dog at skifte mine warspears ud med Raptors. Syntes Typhon er ganske god, dyr, men god og så kan jeg generelt godt lide at fielde warlockens character beasts hvis de har nogle - og er lidt brugbare :)

Jeg skal nok bare blive lidt bedre til at jonglere med Tenacity og Spiny Growth. Er glad for at høre at Thagrosh2 er i blandt "primær" casters da han som figur nok af min favorit (gammel Terminus fan :) ). Syntes dog ikke jeg ser ham spillet ret meget, men glæder mig til at prøve ham. Som altid er det bare mega svært at presse alt det man gerne vil have med ind i listen.

Hvor vigtig en rolle syntes i Ravagore har ? (hvis vi lige ser bort fra Lylyth2)

SørenJacobsen
Bane Thrall

Indlæg af SørenJacobsen » søn aug 16, 2015 6:53 am

Med Thags1 kan man simulere høj ARM, men det er en undtagelse. Legion er generelt Glaskannoner.

Ravagores er typisk i en Vayl2 eller Lylyth2 liste, mens det man paire den liste med, er en "Armor cracker" såsom Thags2/Abby2/Vayl1, hvor der fokuseres på melee beasts.

Følg link for inspiration til turneringslister: http://www.discountgamesinc.com/tournam ... Everblight

Brugeravatar
Grønlykke
Dragon Father

Indlæg af Grønlykke » søn aug 16, 2015 7:20 am

Det er en ret klassisk list du har med Thagrosh og en rigtig god en!

Som Søren skriver kommer den høje Arm med Thagrosh og masser af spiny growth, men dem kan han sammen med en carnivean også smide ud 4-5 gange. Warspears er uhyggelige med Thagrosh! (Jeg har bare ikke kunnet tage mig sammen til at male dem).

Jeg mener ikke at Thagrosh2 er en competitiv warlock - han har sin shredderspam, men ikke så meget mere - desværre for det er en virkelig lækker model! Han er simpelthen for skrøbelig - modsat Terminus.

Brugeravatar
elflord
World Ender
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af elflord » søn aug 16, 2015 7:47 am

Jeg hader shredderspam. Jeg synes altid en enkelt eller 2 kan finde hul til min caster. Det var dog mest ved 35 pts. Jeg ved ikke hvor slemt det er ved 50.
Aka: Karsten W Bang
Warmachine & Hordes Android App: IronGrudge.

Bom
Brute Thrall

Indlæg af Bom » søn aug 16, 2015 11:53 am

Grønlykke skrev:Det er en ret klassisk list du har med Thagrosh og en rigtig god en!

Som Søren skriver kommer den høje Arm med Thagrosh og masser af spiny growth, men dem kan han sammen med en carnivean også smide ud 4-5 gange. Warspears er uhyggelige med Thagrosh! (Jeg har bare ikke kunnet tage mig sammen til at male dem).

Jeg mener ikke at Thagrosh2 er en competitiv warlock - han har sin shredderspam, men ikke så meget mere - desværre for det er en virkelig lækker model! Han er simpelthen for skrøbelig - modsat Terminus.
Thags2 er ikke noget særligt med shredderspam, det er vist mere en for-sjov liste. Han er derimod ret god med noget der ligner det her:

Thagrosh 2 -3
Scythean +9
Scythean +9
Seraph +8
Raek +4
Raek +4
Shredder +2
Shredder +2
Blighted Nyss Raptors (max) +10
Forsaken +2
Forsaken +2
Shepherd +1

Brugeravatar
Nixon
Battlegroup Far

Indlæg af Nixon » søn aug 16, 2015 12:27 pm

Fedt at Legion kenderne kommer på banen. Hvad ved jeg?
Min kommentar omkring Legion ARM var nu mest med henblik på at Legion kan stille mange beasts og få det til at virke, så det kan godt være 18 ikke er meget i ARM, men det er det når der er mange mål på bordet.

SørenJacobsen
Bane Thrall

Indlæg af SørenJacobsen » søn aug 16, 2015 1:39 pm

Nixon skrev:Fedt at Legion kenderne kommer på banen. Hvad ved jeg?
Min kommentar omkring Legion ARM var nu mest med henblik på at Legion kan stille mange beasts og få det til at virke, så det kan godt være 18 ikke er meget i ARM, men det er det når der er mange mål på bordet.
Jeg prøver lige at uddybe det med ARM18. Mange bokse/arm skews i 2015 er efter min optik lister såsom: Evolutionary Elementalism , Runes of War, Fist of Halaak, Miserable Meat Mountain (Double Warders, Champs, Mulg), Double Colossals, Arm 23 Galleon, Vyros2 Griffon spam, Issyria ala. Christian Wedding, 3 x Posse med Maelok, Wold War (Bradigus) - og jeg glemmer sikkert nogle.

Legion kan slet ikke være med på den galej (måske med undtagelse af Thags1, men det er kun mod Living). Legion er mobilitet og slå hårdt. DEF11/ARM18 30 bokse, er ikke meget værd - heller ikke selvom du har 5 af dem. De helt tunge lister har op mod 300 bokse, eller ARM21 stort set over hele listen eller super høj armor/bokse på få modeller.

Angels med Tenacity er træls pga. DEF15, men det er ikke pga. bokse eller ARM.

Brugeravatar
Nixon
Battlegroup Far

Indlæg af Nixon » søn aug 16, 2015 2:42 pm

Tak Søren. Jeg er sat på plads☺

SørenJacobsen
Bane Thrall

Indlæg af SørenJacobsen » søn aug 16, 2015 3:11 pm

Nixon skrev:Tak Søren. Jeg er sat på plads☺
Sorry, hvis det blev et hårdt indlæg. Det var ikke min intention, at sætte nogen på plads. Jeg synes bare at det er en væsentlig pointe med metaet i 2015 og hvordan Legion passer ind i det meta.

Brugeravatar
Nixon
Battlegroup Far

Indlæg af Nixon » søn aug 16, 2015 3:31 pm

Det er fint. Ingen skade sket. Det er bare bemærkelsesværdigt hvor lidt jeg ved om metaet. Også selv jeg ved mere nu end jeg gjorde inden DM.
Jeg synes bare det er fedt når top spillerne deler deres viden.

Besvar