Shamblers med Pmorvahna?

Diskuter HORDES her.

Redaktør: Mads O

Besvar
esqulax
Scrap Thrall
Geografisk sted: Århus C

Shamblers med Pmorvahna?

Indlæg af esqulax » fre apr 10, 2015 12:01 pm

Jeg er ganske glad for at spille Pmorvahna, men det undrer mig en smule at når jeg kigger rundt på nettet er der mange som virker glade for at køre hende med swamp shamblers. Er der nogen her som har efaring med dem og kan fortælle mig hvad det er at jeg ikke forstår? Jeg kan sagtens se at du er ude i noget recursion scew sammen med Bloodtrackers med regrowth, men de virker bare stadig så usandsynligt svage at jeg har svært ved at se at modstanderen ikke bare kan ignorere dem? Udover det så har bokoren behov for at være forholdsvis langt fremme og med en større base end shamblers virker han rimelig nem at skyde ned.

Er der nogen der kan sige mig om jeg tager helt fejl med hensyn til dem?

Brugeravatar
Egern
Lich Lord
Geografisk sted: Århus - Danmark

Re: Shamblers med Pmorvahna?

Indlæg af Egern » fre apr 10, 2015 12:15 pm

Hej,

Jeg har spillet mod det ihvertfald :)
Det er jo rigtig træls at dræbe en masse bloodtrackers og bare se dem komme igen samt at der kommer en masse shamblers (5-6 gratis shamblers der bare bliver placeret 8" foran Bokur og charger/jammer derfra hver tur er en kæmpe bonus).

Du kan jo faktisk gå videre og tage Sacral vault også og få sjæle fra dine Bloodtrackers også og bruge dem til boosts... mod spells osv.

Det er jo ikke let at skyde en ARM 16 Bokur med 17 boxes af bordet som står 8" bag Bloodtrackers.

Lad os sige jeg har min tur og dræber en 5-6 Bloodtrackers... Circle får sin tur og må nu placere tilsvarende bloodtrackers og shamblers hvor han har lyst i deres command... Det er fandmer spillerum så det batter! - det eneste jeg har gjort ved at dræbe dem er at 1) give ham 6 shamblers og 2) give ham en enorm flexibilitet turen efter (Bloodtracker der pludselig står i back arcs og kan aime osv?!)

Desuden hvis du får tur1 så overvej at caste regrowth på dine bloodtrackers og dræb max du kan bringe tilbage (afhængig af andre upkeeps)... Så kan du tur 2 få både extra shamblers men også placere en håndfuld trackers længere fremme....
Har malet Trollbloods, Mercenaries, Legion og Retribution - se mit forsøg her

Bom
Brute Thrall

Indlæg af Bom » fre apr 10, 2015 12:19 pm

Du skal opfatte Boker'en som en 5 points model som tilfældigvis har en masse små modeller løbende med. De kan ikke nødvendigvis dræbe noget selv, men de er gode til at stå i vejen og soake angreb.

Bokor'en derimod er vanvittig god til at slås, med pMorv burde han hurtigt komme op på en anseelig mængde shamblers samtidig med at han selv gemmer sig bag et eller andet.. fx en Sacral Vault.. ;) Når tiden så er inde charger du ham frem og fjerner forholdsvist nemt en heavy (eller modstanderens caster hvis du er heldig) pga. de mange boosts og angreb du pludselig kan lave

esqulax
Scrap Thrall
Geografisk sted: Århus C

Indlæg af esqulax » fre apr 10, 2015 12:37 pm

6 points model* :P

Men ja, jeg går ud fra at det er mig som har kigget forkert på dem, jeg kan dog ikke helt lade være med at tænke på at man kan få et fuldt unit wolves for 2 point mere som også kan trigger Morvahnas feat.

Brugeravatar
Egern
Lich Lord
Geografisk sted: Århus - Danmark

Indlæg af Egern » fre apr 10, 2015 12:39 pm

Shamblers er ikke at forveksle med Risen dog fra Alexia...
2 som charger og combiner er et MAT7 POW10... det er ganske fint til at dræbe lidt :)
Har malet Trollbloods, Mercenaries, Legion og Retribution - se mit forsøg her

Brugeravatar
Duskern
Dragon Father
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Duskern » lør apr 11, 2015 9:29 am

Det er jo fedt at shamblers har combined melee attack. Det gør dem lidt mere brugbare med deres knap så imponerende stats, men blot to der combiner på et charger fx, tager det fra lettere dårligt til ganske godt :) Det er også værd at bemærke at du kan charge med hele enheden og lave en masse attacks med dine shamblers, og så slutte af med at gå amok med bokuren og ofre en masse shamblers der allerede har angrebet for ekstra attacks fx.
Martin Jacobsen

Billede

Besvar