Hvad skal købes?

Diskuter HORDES her.

Redaktør: Mads O

Besvar
Brugeravatar
dickovdk
Bane Thrall
Geografisk sted: Greve

Hvad skal købes?

Indlæg af dickovdk » tors dec 11, 2014 10:46 pm

Hejsa,
Som de fleste efterhånden ved er samlingen af trollbloods vokset overdrevet det sidste år, således at den indeholder alt minus:
Hunters Grim, Bearka
Dozer & Smigg, Night Troll,
Trollkin Sorcerer, Horgle Ironstrike, Braylen Wanderheart*
Sons of Bragg, Trollkin Highwaymen, Northkin Fire Eater*
(* er jo hellere ikke på gaden endnu)

Der udover skal siges at jeg har ekstra af følgende (alle fulde)
2xpMadrak,
2xEBDTs, 4xImpalers, 2xPyres, 2xSlags
3xChampions, 2xRuneshapers
2xFell Caller Heroes
Desuden Heavy Beast kit magnitiseret til at kunne være Rök,Bomber,Blizter,Mauler og har metal Mauler+Blitzer så teknisk set 2 af hver.

MEN det selvom det giver rigtige mange modeller (som langt de fleste ikke er malet) er det jo ikke just normalt at lave lister (specielt ikke til DM) som ikke har dubletter i. Derfor står jeg overfor at købe lidt flere ting men kan ikke vælge hvilken vej jeg skal gå - så lidt råd fra den danske meta ville være rart.

min tanker går i retning af følgende muligheder
1) 3xStorm trolls + 1 Winter troll
2) Boomhowler & Co + Champion Hero + 1 Winter troll
3) 2 Runeshaper units + Storm troll
4) Warders + trollkin Sorcerer + Winter troll
5) ca. 500 kroner i mangler listen ? fx Hunter Grim, Sons of Bragg and Horgle

Som folk nok kan se peger de tre første i tier retninger henholdsvis EE, FR og RoW og er hvad der mangler for at kunne lave listerne. nr 4 er for at få dobbelt warders. Sorcerer'en er fordi jeg tænker at bruge den i en MMM version. Winter Troll er filler for at ramme beløbet samtidig med at fylde lidt op i overnævnte 3 lister. Nr5 gi'r sig selv.

Men hvad ville være "din" anbefaling?

(og lad være med at sige male dine modeller færdig først for det sker ikke. Jeg maler simpelthen for langsomt så hvis jeg VIL have lister malet til Maj måned skal jeg fokusere på listerne ONLY. Så nytter det ikke at male min MK eller mine Scouts, War Wagon what have we :roll: )
Johnny Dickov Fagerberg

Brugeravatar
Gil
Press Ganger
Geografisk sted: København

Re: Hvad skal købes?

Indlæg af Gil » fre dec 12, 2014 1:20 pm

Find ud af hvilke lister du helst vil spille, eller regner med at ville spille, og så fokuser på dem
Pressganger og DM arrangør.
Jeg dækker hele Sjælland.

Thunderlegs
Pyg Ace

Indlæg af Thunderlegs » fre dec 12, 2014 2:04 pm

Ja du har fået skrabet en del sammen Johnny, men nu skal du snart i gang med at spille en masse igen:-)

Vh Søren

Brugeravatar
dickovdk
Bane Thrall

Indlæg af dickovdk » fre dec 12, 2014 2:50 pm

Gil skrev:Find ud af hvilke lister du helst vil spille, eller regner med at ville spille, og så fokuser på dem
Enig - men det er jo forholdsvis svært at lægge sig fast (man kan vel sige jeg spiller for lidt).

Min tanke ligger noget i retning af en MMM type liste : Family Reunion eller eGrissel liste. En Cryx liste eventuelt med Calandra EE med Storms/Winter trolls i stor stil og sidste er ukendt eventuelt RoW da den nok er det alt dækkende liste vi kan stille som troldespillere eller også stille en scenario baseret ala pGrissel tier list med 2-3 full units af Kriel Warriors (<- men så bliver man først fattig)

Men i stedet for at playteste med 10-20->30 ikke korrekte modeller så kunne jeg jo bare købe mig fattig :). Jeg tænker på Tirsdag at kaste mig over FR i Roskilde. Kunne eventuelt stille Fennblades som Boomy'er eller hvis en har dem så låne sig til dem. Den sidste champ jeg mangler kan jo bare være min Kithkar.

Sandheden er jo nok også at jeg er ramt af en gal samler og bare vil have alt og meget af det
Johnny Dickov Fagerberg

pfr
Bane Thrall

Indlæg af pfr » ons dec 17, 2014 3:18 pm

dickovdk skrev:
Gil skrev:Find ud af hvilke lister du helst vil spille, eller regner med at ville spille, og så fokuser på dem
Enig - men det er jo forholdsvis svært at lægge sig fast (man kan vel sige jeg spiller for lidt).

Min tanke ligger noget i retning af en MMM type liste : Family Reunion eller eGrissel liste. En Cryx liste eventuelt med Calandra EE med Storms/Winter trolls i stor stil og sidste er ukendt eventuelt RoW da den nok er det alt dækkende liste vi kan stille som troldespillere eller også stille en scenario baseret ala pGrissel tier list med 2-3 full units af Kriel Warriors (<- men så bliver man først fattig)

Men i stedet for at playteste med 10-20->30 ikke korrekte modeller så kunne jeg jo bare købe mig fattig :). Jeg tænker på Tirsdag at kaste mig over FR i Roskilde. Kunne eventuelt stille Fennblades som Boomy'er eller hvis en har dem så låne sig til dem. Den sidste champ jeg mangler kan jo bare være min Kithkar.

Sandheden er jo nok også at jeg er ramt af en gal samler og bare vil have alt og meget af det
Jeg vil anbefale at låse dig på 3 liste og så fokus male:)
Alle de tier lister du nævner er gode, men kræver utrolig mange forskellige units , 12 champs 12 runeshapers, 22+ kriels + 9 cabers. 5+ storms 2+ slaggs .....
måske tænke lidt uden for tier og dermed minimere unit spam og bruge muligheden for at genbruge.

RoW er stadig god, men den ægte og måske den mest effektive MMM liste indeholder Mulg så det skal være en alternativ MMM hvis du laver RoW.
Mange har dog techet med RoW og MMM, tror den nye trend er at teche mod cirkel:)
Calandra EE er rigtig god mod mange WM lister, men ikke alle.
Tror stadig grim og grim er vores bedste bud mod cryx men calandra EE er en mulighed mod visse lister.
Tror der bliver brug for at kigge især på builds der håndtere Bradigusten, eKryger og det bliver utrolig svært at lave en liste der kan håndeter dem begge.
Måske Jarl..

Brugeravatar
dickovdk
Bane Thrall

Indlæg af dickovdk » ons dec 17, 2014 6:48 pm

pfr skrev: Jeg vil anbefale at låse dig på 3 liste og så fokus male:)
Kunne ikke være mere enig. Og jeg har jo et hav af modeller (http://www.grafica.dk/images/warmahorde/totalarmy.jpg)
pfr skrev: måske tænke lidt uden for tier og dermed minimere unit spam og bruge muligheden for at genbruge.

RoW er stadig god, men den ægte og måske den mest effektive MMM liste indeholder Mulg så det skal være en alternativ MMM hvis du laver RoW.
Jeg vidende om at MMM er god og at den jf Chad skulle have Mulg. Der er bare så mange versioner af MMM tankegangen Family Reunion er jo i virkeligheden samme grundtanke.

Grunden til jeg kom op med de lister (tier lister) er fordi det er nemmere at vælge imellem 10 forskellige modeller end 50 forskellige så at få sat noget samme der virker er nemmere hvis man dublere meget eller spam et hav af samme modeller.

Jeg har dog overvejet netop det med at begrænse forskelligheden i listerne da det kræver FLERE malede modeller. Endvidere er samme problem med indkøb. Jeg kan jo købe mig fattig (har gjort det allerede) i modeller. Og jeg synes hele tiden jeg mangler lige netop DEN model.
pfr skrev: Tror stadig grim og grim er vores bedste bud mod cryx men calandra EE er en mulighed mod visse lister.
Det tror jeg nu også og kigger også i Grims retning, men også her kommer "skal lige have mer'" fx 2xPosse eller 1 ekstra bomber.

Jeg tror tilgange skal være gå ud fra nødvendigheden og se hvad mangler derefter. fx en Grim liste skal håndtere Cryx som default. Fair nok det giver XYZ-modeller. Ud fra dem hvad kan man så hive fra og lægge til for at få 2 andre lister som dækker andre punkter.
pfr skrev: Tror der bliver brug for at kigge især på builds der håndtere Bradigusten, eKryger og det bliver utrolig svært at lave en liste der kan håndeter dem begge.
Nu er jeg jo så heldig at jeg er total grøn og kender dem ikke sådan rigtig: Bradigust mener jeg er ham den nye skov ting med sin trylle tier - korrekt ? og Kruegar er mig lige så ukendt. Men lige nu er Circle jo forholdsvis hot så ja man kommer til at se dem. Jeg synes der er mange gæt på hvordan man i hvert fald skal kæmpe mod Bradigust. Så at lægge fokus tror jeg er en bjørnetjeneste for mig.

Jeg tror jeg skal finde den "indre" trold først og så arbejde over mod andre lister :)
Johnny Dickov Fagerberg

Besvar